Морков-супергерой ще учи децата в столицата защо е важно да намалим хранителните си отпадъци

От понеделник – 4 февруари 2019, Столична община стартира кампания за намаляване на хранителните отпадъци, която ще се реализира пилотно в 30 общински детски градини. Целта е чрез нея да се повиши вниманието на децата от детските градини върху факта, че храната е ценен ресурс, към който трябва да се отнасяме отговорно – както при пазаруване и консумация, така и при евентуално изхвърляне на хранителни отпадъци. Това съобщиха от пресцентъра на Столична община.

За максимална достъпност на посланията до малчуганите, лице на кампанията е супергероят – морковът Мори, който лично ще се срещне и поговори с тях. В рамките на инициативата за 4 месеца – от февруари до май месец 2019 г., суперморковът Мори ще посети 30 столични общински детски градини и ще се срещне с над 1000 деца. 

През лятото на 2018 г. Столична община проведе онлайн конкурс за детска рисунка и тогава именно концепцията за моркова-супергерой беше избрана за победител. В последствие рисунката на 10-годишния Алекс Нейчев беше анимирана и превърната в лице на кампанията.

Инициативата за намаляване на хранителните отпадъци е част от ангажиментите на Столична община в международния проект TRIFOCAL, чийто патрон е лондонския кмет Садик Хан. 

Източник : Агенция Фокус